Pomahnitali profesor kreacionist: Biblijom i električnom strujom protiv znanosti

29. siječanj 2010 15:01

Često čitam članke o bujanju kreacionizma u Americi i svaki put se iznova čudim: kako je moguće da u znanstvenoj Meki gotovo polovica stanovnika vjeruje da je svijet nastao prije 6.000 godina.

No, nedavno sam u američkim medijima pročitala priču koja me doslovce užasnula. Njezin glavni akter je John Freshwater, nastavnik koji predaje nekoliko prirodoslovnih predmeta u školi u gradiću Mount Vernon u Ohiju. Oženjen i otac troje djece, John Freshwater (53) bio je dosta omiljen među svojim učenicima zbog spremnosti da ih sasluša i pomogne im u rješavanju kompliciranih zadataka.

S druge strane, Freshwater je u učionici držao Bibliju i pozivao se na nju dok je tumačio znanstvene činjenice. Negirao je evoluciju i govorio djeci da se ne trebaju uvijek oslanjati na znanstvene činjenice. Posebno se okomio na istraživanja o genetskoj uvjetovanosti homoseksualnosti.

- Znanost je u krivu, jer Biblija navodi da je homoseksualnost grijeh. Svatko tko je homoseksualac izabire to i stoga je grešnik - govorio je Freshwater prema svjedočenju njegovih učenika.

No, školski odbor nije se obazirao na njegov pristup znanosti sve dok roditelji dvojice učenika nisu optužili Freshwatera da je dječacima, pomoću električne struje, urezao križ na ruku. Školski odbor zatim je u lipnju 2008. godine suspendirao Freshwatera.

Kontroverzni nastavnik u početku je tvrdio da nije “žigosao” učenike, no onda je priznao da je to bio dio znanstvenog eksperimenta, navodno demonstracije rada Tesline zavojnice. Freshwater se pravdao da je taj eksperiment izveo stotine puta tijekom 21 godine rada u školi te da je njegova namjera bila privremeno “urezati”dječacima slovo X, a ne križ.

(The Columbus Dispatch/Shari Lewis)
(The Columbus Dispatch/Shari Lewis)

Cijeli je događaj podijelio gradić Mount Vernon, čiji stanovnici sebe smatraju posvećenim kršćanima. Nakon što je Freshwater suspendiran i prestao dobivati plaću, dio učenika počeo je u znak prosvjeda nositi Bibliju u školu. Drugi su, pak, počeli nositi majice na kojima je pisalo “Podržavam g. Freshwatera-Bog”.

Zachary Dennis, jedan od žigosnih dječaka, postao je predmet nasilja svojih kolega. Izloženi pritisku vjerski zatucane okoline, Zacharyjevi roditelji naposljetku su prodali kuću i odselili iz Mount Vernona. 

- Mi smo kršćani koji prakticiramo našu vjeru tamo gdje je tome mjesto, u crkvi i našem domu, i što je najvažnije, izvan učionice javne škole gdje bi po zakonu Crkva i država trebali biti razdvojeni - rekla je dječakova majka Jennifer Dennis za New York Times.

No, slučaj još nije gotov jer je kontrovrezni nastavnik tužio školski odbor i traži milijun dolara odštete. Sudska odluka očekuje se tek za nekoliko mjeseci.

komentari

luka

30. siječanj 2010 15:04

trebate samo pogledat dokumentarac'' jesus camp'', pa će te vidit šta su boleštine. prema toj ubrzano rastućoj skupini, katolici izgledaju poput hipija.

juk

30. siječanj 2010 18:39

A gdje je to profesor pomahnitao.? Ne vidi se iz samog članka. A kako izgledaju pomahnitali evolucionisti?

Mirko

30. siječanj 2010 19:04

Tanja, slažem se da je ovaj profesor otišo ća i da ga je trebalo suspendirati ali ne slažem se s tezom koja se provlači ovdje izmedju redaka da bi vjeru trebalo zatvoriti u naše domove i crkve. Nema smisla biti vjernik samo za sebe. Naravno, ne treba druge maltretirati s tvojim svjetonazorom ali ako se u tvojoj umjerenosti, razboritosti, pravednosti, ljubaznosti, dobrohotnosti itd ... ne vidi vjera koja ima plodove onda je to sve ništa ...

Mladen

30. siječanj 2010 20:50

Tanja, Tanja... (to ja iz milja). Dakle, mislim da je suludo ovo: da netko, a naročito urednica / novinarka koja prati znanost u drugom najtiražnijem dnevniku u jednoj srednjoeuropsko-mediteranskoj zemlji, stvarno - onako intimno - smatra da osobe koje vjeruju u postojanje Boga (u ovom konkretnom slučaju: Trojedinog Boga, Isusa, itd.) zastupaju stajalište da je svijet/svemir nastao prije nekih 6.000 godina. Možda je prije nekih 6.000 godina nastala određena vrsta svijesti, koja razumski/umski (Tanja, znate već tu distinkciju: više vidjeti u I. Kant) može spoznati (deducirati) postojanje Stvoritelja, ali nitko normalan neće smatrati da su planine, more, itd. nastali "iz hipa", od Božjeg "štapa", jel. Nemojmo Bibliju "doslovno" razumijevati; treba mudro iščitavati taj spis, te egzegetski i dobrohotno pokušati razumjeti određene pasuse. Tek će nam se tada otvoriti određeno saznanje. PS.: Kao što znamo, i Ruđer Bošković, i Max Planck, i A. Einstein, i Franjo Petrić, i... mogao bih nabrajati - dakle svi oni su zadrti znanstvenici koji samo misle kako je svijet isključivo materijalistički, deterministički, kako nema "duha" izvan materije... Da, da... ;-)

Nenad

31. siječanj 2010 8:57

Molitve i isticanje križeva u javnim sekularnim prostorima jest neumjereno, bahato, i sve samo ne dobrohotno.

Križu je mjesto u kući i crkvi, i nigdje drugdje. Škole su sekularne institucije koje su tu da prenesu konkretno znanje i nauče čovjeka kako da kritički razmišlja koristeći logiku i dokaze, a ne da prenesu misticizam, praznovjerje, i da uče kako suspendirati zdrav razum i logiku. Osobno smatram kako je svaka promocija i forsiranje vjere u sekularnim institucijama divljaštvo, nasilje i krajnje necivilizacijski čin. Divljaštvo stoga što se uzima za pravo i usuđuje uopće doći na takvu ideju unutar sekularne institucije, nasilje stoga što nisu svi učenici vjernici, niti su iste vjere, te necivilizacijski čin stoga što bajke, praznovjerje i apsurdni mitovi nemaju mjesta u prostoru u kojem znanost i razum ima apsolutni primat (osim kao predmet proučavanja). Takve 'nastavnike' treba hitno suspendirati prije nego nanesu veću štetu.

A ovaj 'gospodin' Freshwater je zaslužio u najmanju ruku tužbu i zatvor. Da je to učinio mojem djetetu, nema tog zakona koji bi ga zaštitio...

Mladen

31. siječanj 2010 17:14

Vjera je stvar razuma, a do tog su zaključka (logički!) došli neki mnogo bistriji stričeki (ugl. svi vodeći svjetski filozofi, matematičari i fizičari, genijalni umovi), doli neki gorenavedeni širitelji psihopatske mržnje, kojima je tobože "zdrav razum" i "logika" glavni element života! (sačuvajnasbože tih scijentista, slabo upućenih u stvari znanosti, vjere i metafizike).

tom

1. veljača 2010 12:16

Mene čudi gđa Rudež (očito hercegovka) kako nema u sebi nimalo vjere. Pa nije znanost sveta krava. I ne određuje znanost što je moralno a što ne. Dakle, pederluk je bolesno ponašanje, a homići su najčešće genetski određeni, nositi tu sklonost u sebi. Kao i alkoholičari, narkomani, dijabetičari itd. Međutim, sklonosti se ne moraju prakticirati, jer tek tada postaju boleštine. Ako čovjek stilom života ne potiče genetiku, ne mora se bolest ni razviti. Npr. dijabetičari moraju strogo paziti što jedu i kako žive. Isto tako i homići, ako ne žele biti bolesni. Ako pak žele, onda se mogu i pariti s životinjama, što će znanost vjerojatno uskoro preporučiti kao poželjno ponašanje, jer eto,netko ima takve sklonosti.

sapiens

1. veljača 2010 12:27

@tom - kažeš da su 'homići' bolesni, a pogledaj još jednom što si sve napisao i kako. Ajd legni u kadu, nagutaj se pilula, i oslobodi nas svoje osebujne pojave.

tom

1. veljača 2010 13:35

Sori na nerazumijevaju sapiens. Nisam rekao da su homići bolesni, već da tu genetsku anomaliju (ili sklonost) aktiviraju bolesnim ponašanjem. Genetika je pun pištolj, dok su ponašanje i životni stil  okidač. Ako počneš ljudima govoriti da je npr. seks sa životinjama normalan, neki će to početi i raditi, pogotovo ako imaju takve anomalije u svojoj genetici da im je to ok. Postoje još raznih devijacija, seks sa mrtvima, djecom itd. Ne želimo društvo u kojem ljudi opće sa životinjama, djecom, mrtvacima  Sapiensu, jel da? Pa ni istospolne devijacije... jer devijacija je devijacija, bilo da od nje umire pojedinac ili cijelo društvo.

stoka_sitna_zuba

1. veljača 2010 16:14

@Mirko: a zašto ne bi svačija vjera bila zadržana u domovima i crkvama? Zašto je, ako si vjernik, potrebno svoju vjeru nametati svima oko sebe, noseći križeve oko vrata i namećući dogme svje vjere svima oko sebe? Ako si istinski vjernik, onda ćeš sve te stvari o kojim pričaš (umjerenost, razboritost, pravednost, ljubaznost, dobrohotnost) ti ŽIVJETI kroz vlastiti primjer, a bez da ostalima mašeš Biblijom (ili kojom drugom svetom knjigom) ispred nosa. Za mene recimo baš ima smisla biti vjernik samo za sebe. Jer ni ti, niti ijedan svećenik, niti ijedan čovjek na Zemlji NE ZNA točno ŠTO je cjelokupna Istina. Ti možeš samo VJEROVATI da je nešto istina i to istina za tebe. A svatko od nas skuplja tijekom života samo djeliće Istine ili poglede na jednu te istu Istinu, koja nam pomaže da lakše živimo. Imali onda smisla nešto u što samo vjeruješ da je tako (a možda uopće zapravo nije) nametati i ostalima?

@Nenad: iako bih se mogao složiti s većim dijelom tvog posta, ipak treba biti oprezan kada se tvrdi da se ne smije "suspendirati zdrav razum i logiku". Naime, razum je samo poput usmjerenog snopa svjetlosti iz baterijske lampe, kojom osvjetljavamo ovaj ili onaj dio svijeta oko sebe. Ali ja sam duboko uvjeren da razum NIJE jedini instrument koji mi ljudi posjedujemo u spoznavanju svijeta oko sebe: tu su i drugi naši recimo "dijelovi", poput intuicije i direktnog uvida, kada ti je odjednom nešto jasno a da nikad nisi o tome ništa prije znao, niti si do tog zaključka došao nekom logičkom dedukcijomm, dakle razumom. Osloniti se SAMO na razum je samo druga ekstremna krajnost, koja onda i OPET dovodi do stvaranja dogim, ali ovog puta znanstvenih, dakle znansot postaje neka vrsta nove "religije", a sve što se ne uklapa u njezin način dokazivanja stvarnosti se automatski odbacuje kao "nepostojeće". To je jednako opasno, ako ne i opasnije od vjerskog dogmatizma, jer se znanost obično smatra objektivnom, pa je i težina njezinih tvrdnji veća od tvrdnji raznih religija, ali je isto tako i šteta u ljudskom društvui koja nastaje slijepom privrženošću svakoj znanstvenoj tvrdnji utoliko veća. Postoje stvari koje se još ne mogu a i one koje se, prema mom mišljenju, nikada niti neće moći dokazati samo razumom, a svejedno nisu ništa manje "stvarne" od onih koje znanost može dokazati.

@tom: svaka aktivnost koja se odvija između dviju ili više odraslih osoba, uz njihov slobodni pristanak, JEST normalna. I u tom smjeru treba ići ljudsko društvo. Dakle, nije na TEBI, niti meni niti ikome drugome da drugima određujemo što je "normalno", a što "nenormalno" za NJIH, ako to njima savršeno odgovara. Čak i da netko ima seks sa životinjama što se to tebe tiče, a ko taj čovjek ne traži pomoć? Seks je divlja džungla u kojoj smo još uvijek (hvala Bogu) daleko od "civilizacije" i njezinih neprirodnih "pravila" i privatna je stvar svakog čovjeka, kao i odnos s Bogom, i to ne bi trebala biti ničija briga, OSIM ako se tim činom ne prisiljava, povrijeđuje i dovodi u opasnost neko drugo biće (ljudsko ili bilo koje drugo). Stoga je npr. pedofilija nasilje, jer je jedna strana - dijete - bez ikakva izbora u takvom činu. Ali homoseksualnost dvaju odraslih ljudskih jedinki - hej, o čemu pričamo?

Hanalea

1. veljača 2010 17:36

Istinski vjernici( koje poštujem) se ponašaju u skladu sa svojom vjerom. Oni drugi, kao naši mnogi političari su vjernici u tolikoj mjeri koliko im to donosi neki probitak. Opisani slučaj " vjere" je teški oblik primitivizma i zaostalosti, što i ne mora biti rijetkost za USA.A ima toga i kod nas.Mnogi naši "vjernici" (ima ih i među aktualnim politiarima) bi iz škola izbacili Darwina, zabranili mnoge ljudske slobode, žene stjerali u kuhinju i krevet i opteretili do krajnjih bioloških granica. I među recimo obrazovanim i obrazovanijim ljudima u nas ima onih koji ne vjeruju u važeće znanstvene spoznaje, nego više vjeruju u neke druge neznanstvene "teorije" koje netko neprestano i dugo vremena ponavlja. Ja sam se začudio kada moji visokoobrazovani poznanici kupuju neke skupe pokrivače za zaštitu od "zračenja" ( koji usput da kažem mogu i pojačati električna polja mrežne frekvencije)ili drugi koji pored TV ima neku ploču za zaštitu od " zračenja". Ima među nama podosta ljudi koji više vjeruju "babi vračari" nego znanosti( koju se isto tako danas može izložiti snažnoj kritici zbog "slizanosti" sa interesnim skupinama).

sapiens

1. veljača 2010 18:04

tome, jedini bolesnik na ovim komentarima si ti, tvoja genetika, odgoj i obrazovanje su žalosno neuspjeli. Srećom, nisi bio živ za vrijeme drugog svjetskog rata jer bi bio idealan čuvar u bilo kojem konclogoru. Usporediti homoseksualnost sa nekrofilijom, pedofilijom i zoofilijom je tragično i tužno pogrešno. Ali što da se radi, za takve kao ti nema nade...moje saučešće.

tom

1. veljača 2010 22:44

sapiens, da skužio si me, imam nultu toleranciju na perverzije. ne znam iz koje filozofije ti crpiš svoja životna uvjerenja, ali ne trebamo se odmah vrijeđati. Homoseksualnu sklonost usporedio sam genetski sa dijabetesom, a nemoralno ponašanje "pederluk" sa nekrofilijom i pedofilijom. ako si kojim slučajem ti genetski homić, ne znači da si lošiji od bilo kod drugog, već si loš ako prakticiraš pederluk, što to je užas, kao i seks sa djecom, neživima, životinjama itd.. društvo koje tolerira bizarnosti, mora po toj logici i sav ostali nemoral, kriminal, bestijalnosti itd.. a znamo kud to vodi, u propast, nestanak i asimilaciju od strane drugih naroda. ako pak nisi pripadnik jednog određenog naroda, već npr. jugoslaven, onda ti je ionako svejedno. ja u svom nacionalnom korpusu želim zdrave (i koji brinu o bolesnima), pametne i moralne ljude, a ne bizarne, kriminalce i sav ološ. ako netko nema sreću da se rodi zdrav ili sa nekom urođenom anomalijom, treba mu pomoći da se liječi ili mu bar olakšati život, ali ne pod cijenu nemorala i bizarnosti. Jer, društvo se mora odlučno distancirati od nasilja, korupcije, kriminala i perverzija, a ne ih blago tretirati i tolerirati. Inače se urušava kao kula od karata.

JedanTip

2. veljača 2010 13:03

Postovana gospodjo Rudez, jedan takav bizarni slucaj desio se i u nasem dvoristu - u Osnovnoj skoli Petar Zrinski u Senkovcu kraj Cakovca. Ravnateljica skole je potrosila 100000 kn proracunskog novca za sarlatanske "uredjaje" koji ponistavaju losu energiju i tjeraju uroke (detalji na http://hajdarovic.com/). Ova sapunica traje vec dva mjeseca i iako je ravnateljica smijenjena, ona dalje preko svog odvjetnika davi one koji su je prokazali i medije koji su o tome pisali.

U ovoj prici je najgore ponasanje MZOS-a kojeg se to izgleda ne tice (njihov inspektor je mrtav-hladan samo popisao te "uredjaje" i provjerio da li su zavedeni u poslovnim knjigama ko da se radi o zaruljama). Cudi me da Jutarnji koji obicno pokriva vazne teme u obrazovanju i znanosti nije nista napisao o ovom prvorazrednom obrazovnom skandalu.

Ne trebamo ici u Ohio po apsurdne price iz skolstva. Nazalost i mi "konja za trku" imamo. Ili se to kod nas smatra normalnim buduci da ipak nismo "znanstvena Meka"?

e moj tom

2. veljača 2010 16:25

znanost i te kako određuuje što je moralno a što ne! To su crkvene floskule, iza kojih, nažalost, počesto staje svaka rasprava. No, zasto sve pod ovom kapom zemaljskom ne bi bilo predmet proucavanja znanosti? Jesi cuo za evolucijske bihevioriste? Ti mozda mislis da druge zivotinje nemaju uređena pravila u skupini? Jooooj!

tanja rudez

2. veljača 2010 16:52

Hvala svim citateljima na komentarima moga bloga. Tom, molim te da u svojim komentarima ne vrijedjas nikoga. Kao sto si primjetio ja sam nevjernica, ali u svojim komentarima nikad ne vrijedjam nikoga. Slazem se da znanost nije sveta krava, ona se uostalom zasniva na cinjenicama i eksperimentima, a ne na dogmama.

tom

3. veljača 2010 15:02

Tanja, ispricavam se ako sam uvrijedio vas ili nekog. Mozda sam brzoplet u izražavanju, ali mi nije namjera bila takva. Međutim, tema vjere i znanosti je toliko uzbudljiva i zanimljiva, da je predmet velike rasprave u svijetu. To je jedna od gorućih tema koja neće tako brzo splasnuti. Kao što vidimo religijske zajednice su u porastu, a ne u smanjenju, usprkos znanstvenom prodoru. Međutim, pitanje religije i znanosti najveće umove zaokuplja i ne bih omalovažavo ni religiju ni znanost, svaka ima svoju ulogu. Međutim, čim jedna uđe u područje drugog, nastaju problemi. I što je najzanimljivije, svatko misli da zna više od nekog drugog. Međutim, i znanost je puna dogmi i to već počevši od matematike, gdje su određeni aksiomi neprovjerljivi, a na njima sve baziramo sve drugo. Ako matematika najčišća od svih, nema sve dokazive činjenice, što drugo možemo sa sigurnošću ustvrditi. Ništa. Zanimljivo je kako malo mi razumijevamo znanost i vjeru, a pravimo se da sve razumijemo i time suvereno vladamo. Mislim da svi moramo ustuknuti korak natrag i ponizno staviti na stol sve što znamo i ne znamo, te pažljivo to prevrtati.

iskra

3. veljača 2010 19:07

Vjerovati ili ne u Boga je intimna stvar svakog od nas. Nacin na koji zivimo i iskazujemo svoja uvjerenja, vec nije.

Tanka je crta koja razdvaja profesora koji svoje uvjerenje namece ucenicima, i novinarke koja svoje uvjerenje namece javnosti.

Profesorovo zigosanje ucenika i manipuliranje extremnim incidentom novinarke je u osnovi ne biranje nacina da se opravda ili nametne svoje uvjerenje.

Proferor je uostalom barem dobio otkaz.

Vise od vjerovanja u Boga ili znanost (kao da su to dvije stvari koje se iskljucuju, kao da zdrav razum nije u osnovi obje), ja bih se pozabavila eticnoscu. I pitanjem da li smo svjesni koliku stetu radimo kad zloupotrijebimo svoje ovlasti?

Iskra Kunac

3. veljača 2010 19:23

Tanja, Vi ste ti koji na perfidan nacin zigosujete sve vjernike.

Vise od uzaludnih rasprava o vjerovanju u Boga ili u znanost, kao da se one medjusobno iskljucuju, pozabavimo se etikom, i kako svatko od nas upotrebljava ili zloupotrebljava svoje potencijale.

Iskra Kunac

3. veljača 2010 19:32

Dakle, cenzura?

Ma nije moguce :-)

colocolo

3. veljača 2010 19:51

stvarno, i mene čudi da osim večernjeg (i jednog članka u novom listu), nijedan veći hrvatski medij ne nalazi potrebe pratiti što se dogadja u školi šenkovec. ne treba čitati svjetski tisak i iz njega prenositi bizarnosti, dovoljno je da odete do medjimurja i imate ekskluzivu. nemojte poput MZOŠ-a glumiti Poncija Pilata.

matko trebotic

3. veljača 2010 20:02

Tanja, volim citati vase komentare, jer ste zena slobodnog duha i nesputane misli. Uvijek odaberete novi kut da obasjate neku problematiku. Samo naprijed.

filip

3. veljača 2010 21:20

Koliko bi se tek kod nas pronašlo ovakvih kvazi učenih ljudi

Iskra Kunac

3. veljača 2010 22:09

interesantno kako gdja Tanja drzi da tom vrijedja,jer iznosi svoj stav koji se ocito razlikuje od njenog,  dok posve ignorira i tolerira onoga koji ga savjetuje da se naguta pilula u kadi, taj valjda doprinosi znanstvenoj istini njenog bloga

tuga i zalost ako su nam ovo vodeci intelektualci

tanja rudez

4. veljača 2010 21:48

Dragi svi (niste sam citatelji nego i aktivni sudionici u stvaranju moga bloga),

zbog dnevnih obaveza, ne stignem cesto (vise od dva-tri puta dnevno) pogledati sve sto pise na mome blogu. Nakon sto sam prije nekoliko dana ustanovila da moji komentari i odgovori citateljima na blogu nisu objavljeni

jucer sam s kolegom s weba pokusala ustanoviti u cemu je problem. Nas sistem dio komentara (neovisno o sadrzaju) prepoznaje kao moguce spamove i onda ih ne propusta. Oni se objavljuju tek kad ih procitam ili ja ili netko od kolega s weba tko ima pristup mome blogu (to su dvojica kolega). To su oni komentari koji su oznaceni

crveno, a medju njima su i moji.

Dakle, nije rijec o cenzuri sto lako mozete vidjeti pregledom svih komentara na mojim blogovima.

Zahvaljujem Iskri na primjedbi. Iskra, u pravu ste, nije bilo u redu da ukorim  Toma, a da ne prigovorim i Sapiensu na njegovoj komunikaciji s Tomom. Usput, Tom, prihvacam tvoju ispriku i nadam se nastavku rasprave na ovom ili nekom od drugih blogova. Hvala i Matku, uvijek je lijepo cuti da netko cijeni ono sto radis.

Jeremija

5. veljača 2010 10:33

Mada smo dijametralno suprotstavljenih stavova, najprije pohvaljujem gđu. Rudež što dopušta komentare na svoje članke. Pošteno od nje, za razliku od nekih drugih kolega iz ove novine koji puste čupavu bradu, zavuku se u svoj cubicle u redakciji i mrze sve što ima registarsku oznaku HR. Interesantno je u svezi s komentarima iznad, da kad god se kaže jedna riječ protiv devijacija (prvenstveno homo devijacija), odmah to govore primitivci, nepismeni, hercegovčine, tovari, lizači oltara i ostali koji žive u neprosvijetljenosti modernog west is the best ratia. Hm, što li će tek govoriti stoka_sitnog_ zuba, sapiens i ostali za 15 godina kad se legalizira pedofilija i kada im neki krupni brko bude htio pomilovati dijete koje ide u niži razred osnovne škole? Nazad par godina je u Nizozemskoj bio pokušaj legalizacije pedofilske stranke, koji je srećom propao, međutim, nesumnjivo su ušli u javni prostor. Fali im samo dobar lobi i uskoro će biti tamo gdje su sad gejevi. Tako se stvara povoljna klima i tako ostajemo na putu prema dolje, a da neki od nas nismo sebični na dva mala gola i nije nam pisana glavna rola. Na žalost, blog gđe. Rudež vodi prema navedenim žalosnim ciljevima. Krivo idemo, krivo, krivo!  

SF

5. veljača 2010 15:00

Pogledajte zanimljiv dokumentarac o kreacionizmu, ima ih po internetu još, ali ovaj je preveden:

http://www.traganja.com/videoteka/misterija-inteligentnog-dizajna/155-otkljuana-misterija-ivota

Ne znam, meni je glupo bilo koju teoriju proglašavati zaostalom, a biti neinformiran o njoj.

Uglavnom, teorija evolucije je znanstveno točna u svojem dijelu gdje govori o prilagodbama živih bića, ali ne objašnjava sam početak nastanka života, kao niti transformaciju jednih vrsta životinja u druge.

Ukoliko se za te mehanizme primijeni znanstveni mehanizam matematičke vjerojatnosti, dolazi se do zaključka da sadašnja općeprihvaćena i "prosvijetljena" "znanstvena" objašnjenja jednostavno ne drže vodu.

Dakle, na osnovu samih statistički dokazivih i biloškim principima utvrđenih činjenica, treba biti veći vjernik za vjeru u teoriju evolucije kakva nam se sada nudi, nego vjerovati da je natprirodno biće sve stvorilo. Ili možda svemirci, ali onda ostaje pitanje tko je njih stvorio od kamenja.

Ostavljam svakome da vjeruje što hoće, ali me smeta površan pristup, neinformiranost i dogme.

A prava dogma je u ovome slučaju nedodirljiv autoritet tzv. znanosti koja sama ne poštuje znanstvena načela pokusa i matematičkih pravila.

Inače, malo je poznata činjenica da je i sam Darwin pod kraj života sumnjao u kompletnost svoje teorije kao cjeline.

Pogledajte gornji dokumentarac, kao i sve ostale na koje naiđete, baš me zanima što ćete poslije toga reći.

Pusa svima

struja

5. veljača 2010 16:28

iz članka se vidi DOGMATSKI stav autorice . pozivati se na znanost u negiranju Boga znači između ostalog zanemariti Dekarta , Njutna, Ajnštajna ,Planka.

Osim toga sva naša nauka još uvijek nije napravila samoreplicirajući stroj .A vi vjerujete u to desilo se to "nako". Nije sporna evolucija od prve stanice do čovijeka , nego nastanak prve stanice

tri bitna faktora , matrijal (proteini) energija (adenozin trifosfat) i program za rad i za kopiranje u genomu , i sve je to nastalo "trefilo se" naravno vi možete vjerovat u to  i to je legalno , kao što je legalno da ljudi vjeruju u Boga . Al pozivajući se na zdravorazumnost te logike da bi se proglasili vjerujući bolesnorazumskim je isto ko i zdravorazumski tvrdit da je zemlja ravna , jel da nije oni bi sa doljne strane ispali.

Evo malog pitanja

  Osim dogmatske postulacije imate li bolje objašnjenje el. polja ( koje fakat postoji)

šta je nositelj polja , ako je foton , zašto naelektrisana čestica (elektron,proton...) ne gubi masu i/ili energiju stalnim i isijavanjem fotona

Hanalea

5. veljača 2010 19:57

Mnogi od nas ovdje ( i ja ) filozofiramo i ne razumijemo dovoljno problem o kojem govorimo ( to se odnosi i na mene). Ne govorimo o znanosti znanstvenim pojmovima nego pretpostavkama. Znanost ima stroga pravila: ponovljivost pokusa, fizikalna slika, matematička formulacija, sustavna teorija i dr.Tako Struja otvara nove (stare) pojmove nositelja polja. Fizikalnom polju ne treba nositelj ( pa ni električnom) prema sadašnjem stanju znanosti. O električnom polju znamo sve što nam praktično može služiti, iako ne znamo njegovu bit ( ne ćemo nikada ni saznati, jer nemamo senzore za takav oblik materije.Kad bi struja znao malo fizike, ne bi pitao zašto protoni i elektroni emisijom fotona ne gube masu. Foton je samo međurezultat u pretvorbi energije.Emitirani foton će se brzo nadoknaditi novim fotonom, apsorpcijom energije ( na primjer svjetlosne, koja je sastavljena od fotona ili je elektromagnetski val- što Vam se više sviđa).Bilo bi bolje da sanjamo i maštamo, što je bilo prije svega ovoga; energija? koja? kako se je i zašto dogodio veliki prasak, ima li tu Bog svoje prste. Kad je počeo veliki prasak i stvorile sve danas poznate zakonitosti, više ustvari i nema razlaza imeđu kreacionista i "ateista".Kako je rekao Papa ( Vojtila) skupini znanstvenika: " istražujte svemir, ali u veliki prasak mi ne dirajte".

Bero

6. veljača 2010 1:48

Draga Tanja, članak je dobar, iako bi bio još bolji da si dotakla i temu Šenkovca.

Iskreno, muka mi je dok čitam članak i komentare na njega. Nikad u povijesti čovječanstva nije znanje bilo toliko dostupno, a tako ignorirano :(.

Za početak, zanimljivo je kako ljudi napadaju homoseksualnost kako devijaciju. Spomenuti oblik seksualnosti je normalna varijacija seksualnosti kod ljudske vrste i drugih primata. Evolucijski je pogodna zbog toga jer su već dva nezavisna istraživanja pokazala da su majke i sestre muških homoseksualaca natprosječno plodnije od prosjeka. Lezbijke očito nisu bile zanimljivoe za istraživanje :) (one su muškom hetero svijetu dobre samo za temu filmova za odrasle... neš ti licemjerja :P )

Svi oni koji uspoređuju homoseksualnost sa pedofilijom, iza kojega oltara ste se skrivali kad je "Sveti" otac ODBIO dati irskoj javnosti imena svećenika koji su desetljećima seksualno zlostavljali djecu, i to pod izgovorom da bi im to moglo narušiti duševno zdravlje?! Ne zavaravajte se, mislio je na duševno stanje pedofila...

Znate li da su osnivatelji kršćanstva , Petar i Pavao, nevjerojatno mrzili žene i zdušno podupirali robovlasništvo? Znate li da je Hitler bio predani katolik i da mu je sam papa čestitao rođendane? Znate li da su u Srednjem vijeku, zato jer tako piše u Bibliji, ljevoruki proglašavani neprirodnima i nakazama, time dobivajući velike šanse za lomaču? Kad smo već kod Biblije, jeste li svjesni da u Starom Zavjetu sam Bog potiče pobačaj, a u prosjeku čak do 20% začeća završi spontanim pobačajem?! Samo recite, i dati ću vam reference :)

Znanost i znanstveni pristup nisu savršeni, ali su jedini sustav ideja koji odgovara stvarnosti, sam sebe revidira i koji nam omogućuje da se kao društvo razvijamo. Ako imate primjedbi na ovo, slobodno uzmete udžbenik iz povijesti i pogledajte kada je bilo najkrvavije.

Bilo koja od religija je samo skup dogmatiziranih predrasuda koji nastoji iskoristiti ljudsku potrebu za sigurnošću i nadom, istovremeno arogantno tvrdeći da baš ona zna izvor i svrhu svega. Pritom jako rijetko barata dokazima i činjenicama (ravna Zemlja, geocentrični sustav, žena kao niže biće...)

Sad, na kraju, zastanite na trenutak i zamislite da svaki vjernik počne prakticirati svoju vjeru. Muslimani počnu ubijati nevjernike, kršćani počnu odsijecati udove koji ih dovode u napast, hindusi ubijati sve ljubitelje teletine...

P.S. @ SF: Einstein nikad  nije vjerovao u osobnog Boga! upravo suprotno, ismijao je svaku pomisao da postoji osobni Bog iz judeo-kršćanske tradicije!

A i argument iz autoriteta je nikakav argument. Primjer su ti papa i kondomi...

P.P.S. Za sve tradicionaliste: da je po vašem, sada bi svi bili kmetovi, naši feudalci bi imali pravo na našu ženu prve bračne noći, žene bi bile bez glasa, brakovi bi bili ugovarani i crkveni oprosti bi se kupovali a naš život i glas ne bi vrijedili ni pišljiva boba :)  

struja

6. veljača 2010 21:00

Bero lupetaš

 Usput u starom zavjetu lezbejstvo nije osuđeno

cinici bi rekli da nema sexsa bez qurca .

 A da je mit o homoseksualnosti kao normalnoj pojavi a ne neurotičnom poremećaju možeš se pozvat na Frojda , Rajha ....

 s tim da se ja zalažem da svako ima pravo da gaji svoju neurotičnost bez da ga iko tjera da je ljeći.

profesor

7. veljača 2010 20:13

Crkveno licemjerje oko homoseksualnosti je sramotno za crkvu i za sve on koji ga ponavljaju. Kao i mnogo puta do sada - od vještica do indulgencija za novac - pokazat će se da je ta 'božja' institucija opet u krivu i jednog dana, ako kao takva opstane, one što će doći bit će sram ovih koji je sada vode i tvore.

A što se tiče ključne razlike između religije i znanosti - znanstvene odgovore svatko i uvijek može osporiti i ao je u pravu, znanstvena zajednica će ga prije ili kasnije prihvatiti. Nema dogmi, nema pitanja koja se ne smiju postaviti, nema svetih krava niti nedodirljivih bogova. Znanost, naravno, ne isključuje mogućnost postojanja Boga, samo dokida smiješne, izmišljene priče i pravila kojima je cilj držati većinu u podložnosti pohlepnoj i gramzivoj manjini odnosno crkvenim velikodostojnicima i kleru (sic!). Na kraju, sam je Krist došao 'ukinuti zakon', crkvenu dogmu njegovog vremena koja je porobljavala ljude isto kao što ih sada porobljavaju i druge 'organizirane religije'. Isti taj Isus, ako je vjerovati kršćanskim spisima je rekao da se njegova crkva i njegovi sljedbenici neće prepoznavati po onome što govore, nego onome što čine. Nekako mi se čini (ako nije pretenciozno za reći) da bi se i sam Isus sramio ovakve svoje crkve (barem one koja se nominalno naziva njegovom) i njezinih pripadnika/sljedbenika, ako ni zbog čega, a onda zbog širenja mržnje i očitog licemjerja (umjesto širenja ljubavi i otvaranja svima), što se vrlo zorno može vidjeti iz ranijih, religijski osviještenih komentara...

Dario

9. veljača 2010 0:34

Draga gospođo,

pročitao sam do dijela 6000 godina i dalje necu. Recite mi samo, GDJE TO PIŠE? Ako u Bibliji nađete mjesto da to piše, pojedem ju za ručak. To sto taj tip radi, s kršćanstvom veze nema. ajmo ovako postaviti priču, nacisti su Nietzschea iskoristili za svoju propagandu. Martin Heidegger je bio na strani nacista. Hocemo li zbog njih reci da je filozofija LOŠA? ZLOČINAČKA? Ne budite smiješni. Suština kršćanstva je daleko od onoga što ljudi čine s njim i kako ga zloupotrebaljavaju i Isus se sigurno srami toga. Ključna je postavka je 6000 godina. GDJE TO PIŠE?

tanja rudez

9. veljača 2010 8:40

Dragi Dario,

hvala sto ste se javili.A da mozda pazljivije procitate sto sam napisala u prvoj recenici? Govorim o bujanju kreacionizma u Americi. Kreacionisti tvrde da je Zemlja stara 6.000 godina (http://en.wikipedia.org/wiki/Young_Earth_creationism).  

struja

10. veljača 2010 9:04

Dobro takav tip kreacionizma je karakterističan za protestantske sekte ( usput strogo gledano oni i nisu crkva-eklesia nego vjerska zajednica )

Bilo kako bilo Amerika kao zemlja hrabrih i dom odvažnih uvjek je cjenila slobodu . Njena znanstvena i tehnološka veličina nastale su iz slobode ( od Boga dane rekao bi Buš u Zgb) . No jugoistočna europa se još uvek nemože kurtalisat istina naučnog socijalizma

Josip

10. veljača 2010 10:49

Poštovana Tanja. Možda se kasno javljam da bi komentirao ali: Teolog sam. Profesora bi trebalo osuditi, zašto? Mučio je djecu,nametao im svoju volju!To što je radio je čisti vjerski fanatizam, pomješan sa zloćinom-prema bližnjem svom!!Isus je naredio:"Idite i učinite učenicima mojim sve narode,krsteći ih..."- ali ne na silu!Ako su roditelji to sve znali, onda po mom skromnom mišljenju u tom gradiću vlada kolektivno ludilo!!Normalno da je zemlja postojala i prije 6000 tisuća godina- koliko je stara naša planeta,to se naučno ne može točno odrediti.Propala je i teorija "evolucije", mada u Bibliji pstoji tkz. "evolucija", samo je treba pozorno čitati i razumijeti,što bi i vama preporučio da pokušate? Nemojte me krivo shvatiti, ne pokušavam vas osuđivati niti na to imam pravo.Ima jako dobrih komentara, i slažem se da homoseksualnost nije bolest! Jao onom društvu koji prihvate u svoja okrilja "lezbaće" i "homiće" Mir.  

Jelena

10. veljača 2010 14:09

Ma divno, veliki vjernik smatra da je homoseksualnost grijeh, a nije grijeh mučiti djecu i strujom...

I ne vidim razlog za izjednačavanje homoseksualnosti s pedofilijom, zoofilijom i ostalim "filijama" (što pročitah u nekim komentarima). Zašto ikoga treba brinuti tko će se s kime ako su obje osobe DOBROVOLJNO pristale na to? Nek se ljudi vole.

Irena

24. veljača 2010 15:28

Ako nama mogu da nameću da učimo evoluciju u školama, zašto onda neko nebi mogao javno da se izražava o svojoj osobnoj veri tj. kreacionizmu?!

tvoj komentar

Podržavam konstruktivne komentare i diskusije vezane uz gornji članak. Uvredljivi komentari i oni nevezani uz temu biti će sankcionirani. Hvala.

(nužno) 
nužno 
 

Zaprimanje email-a po promjenama na postu, potrebno je registrirati se ovdje

Pretplati se na komentare putem RSS-a